https://www.proz.com/forum/spanish/277478-%C2%BFcu%C3%A1l_es_la_mejor_asociaci%C3%B3n_de_traductores.html

¿Cuál es la mejor asociación de traductores?
Autor wątku: isa_g
isa_g
isa_g
Local time: 03:02
niemiecki > hiszpański
Nov 11, 2014

Hola:

¿En qué asociación de traductores estáis? He intentado comunicarme con dos de las más conocidas pero aún no me han respondido. Me interesa también que organicen cursos y que funcionen bien.

Muchísimas gracias a todos.


 
Tomás Cano Binder, BA, CT
Tomás Cano Binder, BA, CT  Identity Verified
Hiszpania
Local time: 03:02
Członek ProZ.com
od 2005

angielski > hiszpański
+ ...
La ATA Nov 11, 2014

En mi opinión la ATA es la mejor del ámbito internacional. Tampoco le van a la zaga el ITI y el IOL del Reino Unido. En el ámbito germanoparlante, la BDÜ diría yo.

En España la cosa está más complicada, sobre todo por la falta de medios a pesar de la buenísima voluntad. Considero que ASETRAD es la que más merece la confianza de los traductores profesionales. Organizan cosas constantemente.


 
isa_g
isa_g
Local time: 03:02
niemiecki > hiszpański
NOWY TEMAT
Muchas gracias Nov 11, 2014

Muchas gracias por tus consejos, Tomás.

Saludos

Isabel


 


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:


You can also contact site staff by submitting a support request »

¿Cuál es la mejor asociación de traductores?






TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »